Jak się wymienia poduszki stabilizatora?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomaszjuwe
    Classic
    • 2009
    • 12

    Jak się wymienia poduszki stabilizatora?

    Andrzej Z., yam na poczatku ludzie sie zglaszali
    Tomek
  • Łukasz K
    Drive
    • 2007
    • 63
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Jak się wymienia poduszki stabilizatora?

    Witam.
    Od pewnego czasu zaczęły się stuki w przednim zawieszeniu więc pojechałem na diagnostykę żeby mechanik sprawdził o co chodzi.
    Zdiagnozował uszkodzone obie poduszki stabilizatorów.
    Czy ktoś z was je już wymieniał. Czy to jest skomplikowana sprawa? Czy trzeba mieć kanał czy wystarczy podnośnik?
    Czy trzeba po takiej wymianie ustawiać geometrię?
    I oczywiście jakiej firmy najlepiej kupić poduszki, czy jest jakaś różnic w jakości?
    Bardzo bym prosił o opis (mniej więcej) krok po kroku jak się robi coś takiego. Myślę że nie tylko mi się to przyda ale i zostanie dla potomnych .

    Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • And280
      Classic
      • 2008
      • 1

      #3
      zajrzalem do etki i macie takie same zawieszenie w octavi jak ja w toledo i z racji ze wymienialem ostatnio te gumy na stabilizatorze moge co nieco podpowiedziec.
      Na poczatek nalezy odkrecic kolo, nastepnie odkrecamy lacznik stabilizatora wystaczy w jednym miejscu przed calkowitym poluzowaniem przytrzymujemy stabilizator aby nie odskoczyl nam ku gorze i nie uszkodzil sruby lub lacznika. jesli odkrecilismy juz lacznik to odkrecamy opaske ktora trzyma gume stabilizatora tam juz nic nie sprezynuje i spokojnie odkrecamy , wciagamy stara gume i zakladamy nowa ( jest rozcieta to i bez problemu ja wlozymy) i teraz zaczynaja sie schody. Ja pierw zamocowalem lacznik stabilizatora ( trzeba uzyc troche sily aby nacisnac stabilizator ku dolowi) , nastepnie szukalem sposobu aby dociagnc ta glupia opaske na gumie ( jak by nie kombinowal sruba jest zawsze za krotka :-() wspomoglem sie breszka wsadzona od spodu przez wahacz i oparta o ta opaske, ja dociagalem a kolega przylapal opaske ( nalezy uwazac aby nie zerwac gwintu w tym celu najlepiej jest do konca dociagac opaske az do calkowitego dokrecenia) . Dokrecamy wszystko i zakladamy kolo . to samo robimy z drugiej strony. Z pierwsza guma meczylem sie ponad godzinke a druga poszla w 10 min najwazniejsze to znalezc odpowiedni sposob. Pozdrawiam.

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        a konieczne odkręcane tego łącznika stabiiatora??
        Czy bez tego da radę wymienić gumy stabilizatora??

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • ulysse
          Rider
          • 2010
          • 496

          #5
          Kolego ja u siebie też wymieniałem i zrobiłem to w takiej kolejności :

          1. Odkręcenie koła
          2. Podstawienie samochodu na kołkach
          3. Podniesienie przedniego zawieszenia do góry za pomocą lewarka.
          4. Ja odkręciłem stabilizator od łącznika (potrzebne dwa klucze 16)
          4. Odkręcenie opaski gumy ( klucz 13 z tego co pamiętam)
          5. Wymiana gumy
          6. Założenie opaski i dokręcenie śruby
          7. Przykręcamy stabilizator do łącznika
          8. Zakładamy koło i cieszymy się ciszą

          Szybko łatwo i przyjemnie. Dzięki temu, że stabilizator jest odkręcony i zawieszenie podniesione łatwiej jest założyć tą metalową osłonę na gumę.

          Pozdrawiam Łukasz

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1085
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Jak kolega wyżej napisał występuje problem "zbyt krótkiej" śruby, i bardzo cięzko ścisnąć gumę i wkręcić tą oryginalną śrubę. Problem łatwo się rozwiązuje jeżeli użyje się pomocniczej śruby o długości ok. 6 cm z dodatkową nakrętką. Tą pomocniczą śrubę wkręca się, następnie nakrętką dociąga się obejmę do końca, i teraz trzeba użyć ścisku stolarskiego, lub zablokować obejmę innym sposobem, wykręcić pomocniczą śrubę, wkręcić oryginalną, i po problemie.
            Można też tą pomocniczą śrube z nakretką zostawić na stałe, będzie łatwiej w przyszłości.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10964
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Jak kolega wyżej napisał występuje problem "zbyt krótkiej" śruby, i bardzo cięzko ścisnąć gumę i wkręcić tą oryginalną śrubę. Problem łatwo się rozwiązuje jeżeli użyje się pomocniczej śruby o długości ok. 6 cm z dodatkową nakrętką. Tą pomocniczą śrubę wkręca się, następnie nakrętką dociąga się obejmę do końca, i teraz trzeba użyć ścisku stolarskiego, lub zablokować obejmę innym sposobem, wykręcić pomocniczą śrubę, wkręcić oryginalną, i po problemie.
              dokładnie tak
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              Pracuję...